czwartek, 29 sierpnia 2013

"Pachnidło. Historia pewnego mordercy"

   Pachnidło to światowy bestseller autorstwa Patricka Süskinda. Książka jest historią, pewnego rodzaju życiorysem Jana Baptysty Grenouille'a. Nie do końca można nazwać go człowiekem, ponieważ nie posiada on żadnych cech ludzkich, nie potrafi kochać, nie posiada zapachu... Jednak w kwestii zapachu jest niedoścignionym specjalistą,gdyż posiada on niezwykłą cechę, jak nikt inny potrafi rozpoznawać różnego rodzaju zapachy. Od narodzin stara się poznać ich jak najwięcej. Jednak jego życiowym celem, celem dla którego jego życie jest coś warte, jest sporządzenie najwspanialszego zapachu, przpominającego woń pięknej, młodej kobiety. Woń ta choć z pozoru niewinna, będzie odurzała każdego człowieka do tego stopnia, że za wszelką cenę będzie jej pragnął.
   Nigdy wcześniej nie czytałam podobnej książki. Historia całkowicie oryginalna. Na ogół lubię czytać powieści pełne zwrotów akcji, dynamiczne. Ta jest całkiem inna, ale mimo to mnie wciągnęła. Pod koniec stała się trochę nużąca, ponieważ w powieści praktycznie wcale nie ma dialogów , myślę jednak, że zakończenie całkowicie to wynagrodziło. Napewno obejrzę film, który powstał na podstawie tej książki.

2 komentarze:

  1. Dawno temu miałam okazje przeczytać tą książkę, ale niestety jej nie dokończyłam...a szkoda. Może jednak warto do niej wrócić...Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam dobra książka i film jej nie dorównuje.
    Pozdrawiam:)
    http://ogryzkoweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń