środa, 5 czerwca 2013

"Millenium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet"

      Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet to pierwsza część trylogii  Millenium autorstwa szwedzkiego pisarza Stiega Larssona. Głównym bohaterem powieści jest Mikael Blomkvist, dziennikarz i wydawca poczytnego czasopisma Millenium. Pewnego dnia dostaje niecodzienną ofertę. Henrik Vanger zleca mu odkrycie prawdy o zaginięciu jego ciotecznej wnuczki - Harriet. Największym problemem jest to, że zaginęła ona niemal 40 lat temu. Mimo to Mikael podejmuje pracę zleconą przez Vangera i w tym momencie rozpoczyna się akcja właściwa, a przynajmniej powinna się rozpocząć. Pierwsze dwa może trzy rozdziały książki w ogóle mnie nie wciągnęły, ale postanowiłam jakoś przez nie przebrnąć. Potem akcja zaczęła się rozwijać, lecz bardzo powoli. Mam z tą książką mieszane uczucia. Podoba mi się język, którym posługuje się autor, naprawdę wzbogaca on akcję powieści. Poruszając temat akcji. Dla mnie rozpoczęła się ona dopiero po przeczytaniu co najmniej połowy książki. Akcja staje się w tedy żywsza. Pojawiają się ciekawe wątki, intrygi i zaskakujące zakończenie. Dużym minusem są dla mnie rozległe opisy, które na dobrą sprawę nic nie wnoszą.Czy polecam tę książkę? Myślę, że tak. Choćby po to, żeby wyrobić sobie własną opinię na jej temat. Pomimo nie kończących się opisów i niepotrzebnych 300 stron książki, sądzę, że fani kryminałów ją docenią. Myślę, że wkrótce zabiorę się za czytanie kolejnej części Millenium.
                                                                                                                                          ~Spencer

2 komentarze:

  1. Choć nie zbyt lubię tego typu książki to chyba skuszę się na przeczytanie tej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam trylogię Millenium! Ogólnie chyba nie czytałam żadnego kiepskiego kryminału ze Skandynawii. Polecam Wam sagi Camlli Lackberg i Asy Larsson :)

    OdpowiedzUsuń