wtorek, 25 czerwca 2013

"Biała jak mleko, czerwona jak krew"



"Biała jak mleko, czerwona jak krew" to powieść Aleksandro D'Avenia. Jest ona zbiorem przemyśleń, pewnego rodzaju pamiętnikiem 16-latka Leo. Ten nastolatek jest z pewnością bardziej wrażliwy niż inni, postrzega świat przez pryzmat kolorów. Z pewnością nie chce być biały, nijaki. Chce się wyróżniać. W książce opisana jest jego pierwsza, prawdziwa miłość . Pomyślałeś, że to kolejne marne romansidło dla nastolatków? Wcale nie ! Powieść pokazuje wzruszającą historię nastoletniej miłości, ale i mówi o ulotności czasu, potrzebie odkrywania swoich marzeń. Sentencje, które autor wplata w tekst nadają jej trochę filozoficzny charakter, ale nie zabierają jej "lekkości", wręcz przeciwnie. Dopiero po przeczytaniu uświadomiłam sobie ile mnie ta książka nauczyła. Pokazała mi ona rzeczy, na które wcześniej nie zwracałam uwagi. Zaraz po przeczytaniu jej mam ochotę, zacząć od początku i tak w kółko. Polecam ją nie tylko nastolatkom, ale także i starszym, ponieważ każdy znajdzie w niej coś dla siebie.
PS. Czytając tę książkę lepiej uzbrójcie się w paczkę chusteczek ! :)

"Ale miłość to coś innego. Miłość nie daje spokoju. Miłość jest bezsenna. Miłość obdarza siłą. Miłość jest szybka. Miłość jest jutrem. Miłość to tsunami. Miłość jest czerwona jak krew." 
                                                                                                                                              ~Spencer

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz